Kvalitetniji život nije samo san, zato SPAVAJTE!

12/01/2015, 13:54

Kvalitetniji život nije samo san, zato SPAVAJTE!

Veoma je bitno, radi očuvanja zdravlja, uspostaviti redovan ritam spavanja. Šest sati je minimum koji je neophodan organizmu da se odmori, ukoliko postoji navika da toliko sati provedete spavajući.

Neredovan san nije retkost, ali isto tako nije retkost i da je to uzročnik bolesti. Umerenost i redovnost zapravo su dve najbitnije stvari kada je reč o spavanju. Nije dobro ni preterivati u spavanju, a to znači više od devet sati svakog dana, što radi 5 odsto populacije.

Na koje sve načine će vam se poboljšati kvalitet života ukoliko budete redovno i doboljno spavali? Odgovor je malo duži:

Bićete bolje raspoloženi

sreca

 

Ukoliko se na naspavate dovoljno, celog dana “nećete biti ni za šta”. Raspoloženja neće biti, neće biti ni koncentracije što za sobom povlači i manju produktivnost u svim sferama života, što opet povlači nezadovoljstvo zbog neuspeha. Samo dovoljna količina sna može da bude prevencija od ovakvih “loših dana”.

Bićete agilnijiagilnost

U toku spavanja telo leči bilo kakva oštećenja ćelija i tkiva, zbog čega je važan san u dovoljnoj količini. Kada ste naspavani onda ste u mogućnosti da sve aktivnosti i obaveze u toku dana lakše obavite. Sam početak dana biće vam aktivniji, a u toku dana imaćete dovoljno energije za sve.

Lakše ćete učiti i pamtiti

Povezanost učenja i spavanja i njihova međusobna zavisnost je očigledna. Najbolju koncentraciju možete imati ako ste dovoljno spavali, tada je pravo vreme da učite. Isto tako, pogodno vreme za učenje jeste i pred spavanje, kada će nove informacije “imati priliku” da se preko noći srede i slegnu.

lepa-koža

Koža se najbrže regeneriše u toku noći

Dijeta – san

Osobe koje spavaju barem sedam sati i redovono imaju veće šanse da održe svoju kilažu i ne ugoje se. Zbog toga što hormoni ne rade dovoljno u toku noći, pa kada se probudite imate pojačan apetit. Tako da su oni koji spavaju manje od sedam sati svakog dana čak do sedam puta podložniji gojenju.

Čuvanje lepog izgleda kože

S obzirom na to da se koža najbrže regeneriše u toku noći, najbolje je onda to i iskoristiti. Skoro bilo kakav problem sa kožom može se rešiti višesatnim spavanjem, a i redovan san usporava starenje kože i održava mladalački izgled.
Ono što će takođe biti bolje po vas ukoliko budete uveli redovno spavanje u jednu od svojih zdravih navika jeste i to što ćete biti bolji i oprezniji vozač, samopouzdaniji govornik, glavobolje i migrene će vas ređe posećivati. vaš imuni sistem biće otporniji, a na poslu ćete biti produktivniji.

Spavanje manje od pet sati dnevno povečava šansu za srčani udar!

Zato priuštite sebi duge, lekovite snove za lepši i kvalitetniji život.

12/01/2015, 13:54