Kako zadržati naviku vežbanja?

19/02/2015, 16:15

Kako zadržati naviku vežbanja?

U zavisnosti od toga šta vam je početna motivacija za vežbanje, navika i želja za vežbanjem mogu vremenom da nestanu. Ali kako zadržati taj početni entuzijazam?

Prema istraživanjima, manje šanse za odustajanjem od vežbanja imaju oni koji ovu obavezu zakažu sebi za početak dana. Takođe, za održavanje rutine vežbanja bitno je i da ustanete što ranije i sebi obezbedite dovoljno vremena za vežbanje.

Pored toga, bitno je i da sebi zadate cilj ili rok – koliko ćete dugo vežbati. Suština je da taj cilj bude realan, jer ako odredite da ćete vežbati mesec dana redovno i ispoštujete to, kasnije će vam biti još veće zadovoljstvo da vežbate jer ćete već videti prve pozitivne promene na svom telu.

Naučnici su rekli da je moguće “navući se” na vežbanje. Posle nekog vremena, kada se vaše telo navikne na redovnu fizičku aktivnost jednostavno morate to da nastavite.

Još jedan od dobrih motivatora jeste i društvo. Ukoliko ste društveni tip, potrudite se da nađete svoju ekipu za vežbanje sa kojom ćete ići na treninge. Tako ćete za početak steći tu naviku da idete, jer će vam u društvu biti zabavnije. Nakon toga, društvo vam više neće biti potrebno da biste se “naterali” da vežbate, pogotovo ako uspete da ustalite ovu obavezu kao jednu od svekodnevnih navika koje vam pomažu da se osećate (ali i izgledate) bolje.

Često se zbog početnog entuzijazma u početku vežbanja iscrpljujemo do iznemoglosti, što ne vodi ničemu. Ovakvo vežbanje na početku loše je iz više razloga. Osim toga što ne nudimo telu ono što mu je potrebno – a to je postepeno uvođenje u fizičku aktivnost, na ovaj način lakše ćemo i odustati od samog vežbanja.

Dobru motivaciju nudi i tehnologija zahvaljujući kojoj možemo brojati potrošene kalorije, pređene (kilo)metre ili napravljene korake. Sve ove opcije nude mogućnost da sebi iz dana u dan postavimo određene male ciljeve i svaki put kada ispunimo neki imaćemo još veću želju za onim što nas očekuje na sutrašnjem treningu.

Još jedan savet kako biste stekli naviku vežbanja – recite svima u svom okruženju jer će vas onda biti sramota ukoliko prerano odustanete.

Izvor: Novosti

Povezane objave

19/02/2015, 16:15