Kako na besplatne studije u Norveškoj

26/12/2014 13:15

Norveška je najbolje rangirana zemlja prema uslovima za život. Osim što su prosečne plate izuzetno visoke – oko 4.300 evra, radno vreme je oko sedam sati, a stanovnici Norveške imaju najduži životni vek. Sve ovo su razlogi zvog kojih je Norveška vrlo poželjna kao destinacija za one koji žele da rade, a podjednako i za one koji žele da studiraju u najboljim mogućim uslovima.

Studiranje u Norveškoj može biti besplatno za studente iz Srbije. Ukoliko ste zainteresovani da studirate u ovoj zemlji, prvo morate da proverite da li je srednja škola koju ste završili dovoljna da biste upisali željeni fakultet u Norveškoj.

Sledeći kriterijum koji morate ispuniti kako biste imali priliku da se školujete u Norveškoj jeste da imate položen TOEFL ili IELTS ispit engleskog jezika. Alternativa za to jeste znanje norveškog jezika, koji možete usavravati u Norveškoj prvh godinu dana boravka, pre nego što se upišete na studije.

Naravno, postoje uslovi koji morate ispuniti kako biste dobili vizu. Jedan od njih jeste da na svom računu u banci imate 10.000 evra kao dokaz finansijske sigurnosti. Umesto toga morali biste imati nekoga u Norveškoj ko će svojim primanjima garantovati za vas.

S obzirom na to da je u Norveškoj standard veoma visok i troškovi života su na istom nivou. Za iznajmljivanje stana potrebno je najmanje 1.000 evra, dok je na mesečnom novou za hranu potrebno barem 300 evra. Za studente najbolje rešenje ovih problema jeste stipendija koja uglavnom iznosi nešto više od 1.000 evra, što može pokriti mesečne troškove.

Konkurisanje za stipendije vrši se godinu dana unapred, a programi kao što su Erasmus Mundus, Nordplus, NOMA i EEA imaju ponude za stipendiranje studenata na mnogim fakultetima širom Evrope.

Ono što se posebno ceni u Norveškoj jeste praksa i društveno koristan rad, što će vam, ukoliko imate to u svom CV-ju pomoći prilikom prijavljivanja za željeni studijski program.

Izvor: 24 sata

26/12/2014 13:15

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments