Kako efikasno komunicirati?

23/07/2021 17:31

Voda, vazduh, hrana, san i komunikacija su osnovni elementi za opstanak osobe. A prema teorijama stručnjaka “komunikacija je neprekidna, odnosno nikada ne prestaje i ne može joj se odrediti ni početak ni kraj”. Takođe, ona je “zasnovana na razmeni značaja”.

Od načina na koji razmenjujemo informacije verbalno i neverbalno zavisi i naš položaj u društvu ili nekom kolektivu uopšte. Učesnici ankete na LinkedIn-u komunikaciju su opisali kao ključnu lidersku osobinu koja je trenutno potrebna.

7 ključnih koraka

1. Izgradite odnos

Lideri imaju vremena za izgradnju odnosa. Redovno razgovarajte sa svakim članom tima/grupe.Izgradite poverenje ispunjavajući svoja obećanja, izgradite odnos i odnosite se transparentno.

2. Slušajte više nego što govorite

Dobro slušanje je među najvažnijim, ali vrlo često zanemarenim principom efikasne komunikacije. Slušajte pažljivo i pripazite na važne komentare, emocije i reakcije ljudi sa kojima ste. Sa boljim kvalitetom informacija možete donositi bolje odluke.

saznajte još i: Da li je uspeh povezan isključivo sa manjkom osećajnosti?

3. Komunicirajte jasno i dosledno

Oko 67 odsto ispitanika, istraživanja koje je sproveo portal abnresource.com, istaklo je redovnu komunikaciju kao najvažniji faktor kada je u pitanju njihova produktivnost i efikasnost. Ovo je posebno važno, jer sve i dalje gotovo sve odvija na daljinu. Zato je od izuzetne važnosti da komunicirate jasno i dosledno. Ne samo da ćete izbeći nesporazume, već ćete zaslužiti poštovanje svojom iskrenošću i jasnoćom.

4. Pazite na neverbalne znakove

Istraživanja sugerišu da govor tela čini više od polovine onoga što osoba komunicira. Da biste postali efikasan komunikator, morate imati ne samo besprekorne veštine govora, već i dobro razumevanje neverbalnih znakova, koji prate razgovore. Sjajni komunikatori neprestano prate reakcije ljudi na ono što se govori – tonalitet glasa, govor tela ili izrazi lica – i mogu prilagoditi svoje povratne informacije i prilagoditi svoj stil komunikacije kada je to potrebno.

5. Izaberite pravo vreme

Tajming je veliki faktor uspešne komunikacije. Veliki vođe imaju sposobnost da u pravo vreme procene tačnu akciju. Bez obzira da li planirate da objavite dobre ili loše vesti ili predstavljate novu ideju, budite svesni načina razmišljanja, okruženja i situacije svoje publike da biste postigli najbolje rezultate.

možda vas zanima i: Kako izgleda srećna osoba?

6. Modelirajte ponašanja koja želite da promovišete

Razgovarajte često sa “zašto” kako biste radnje i zadatke povezali sa glavnom vizijom. Govorite uljudno i profesionalno u svakom trenutku, naročito u konfliktnim situacijama.

7. Povratne informacije

Jedan od najboljih načina da poboljšate svoje komunikacijske veštine je da redovno tražite povratne informacije. Najbolji komunikatori nikada ne pretpostavljaju da je poruka koju su ljudi čuli ista ona koju nameravaju da pruže. Koristite petlju povratnih informacija da biste proverili njihovo razumevanje i bili sigurni da doživljavaju zajedničko značenje. Ako ne, pokušajte da promenite stvari i pokušajte ponovo da prenesete svoju poruku. Na taj način ćete izbeći pogrešnu komunikaciju i nerazumevanje.

Bilo na ispitu, radnom mestu ili među prijateljima, komunikacija je ono što nas izdvaja i zahvaljujući kojoj gradimo integritet. Iskoristite ove savete i radite na sebi, poručuju stručnjaci.

23/07/2021 17:31

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments