Delotvorna komunikacija
Povezane objave
Uopšte uzev, reči nam služe da izrazimo svoje misli i osećanja. Međutim, delotvorna komunikacija je ono što nas izdvaja od drugih, kako u privatnom, tako i u poslovnom okruženju, a za šta je potrebno malo više od reči.
Neki pojedinci su prirodno dobri govornici. Oni imaju dar da se drugima obraćaju bez ustručavanja. Ukoliko ne smatrate da ste talentovani za delotvornu komunikaciju, ne odustajte. Veština komunikacije se može razviti i usavršiti. Tokom života svako od nas uči kako da u određenim situacijama reaguje na odgovarajući način, kako da dâ pravi odgovor i kako da kontroliše svoje gestovne poruke.
Ima nekoliko jednostavnih saveta koji se smatraju dobrim početkom za usavršavanje veštine komunikacije.
Organizujte svoje misli
Nije važno o čemu ćete govoriti, važno je da vaše izlaganje ima strukturu. Unutrašnji haos je uzrok nereda koji se vidi na porvšini, odnosno u javnosti. To dalje uzrokuje zbunjenost koja će se, verovatno, završiti neuspelim razgovorom. Pre nego što se obratite osobi od interesa, potrudite se da u glavi stvorite jasnu viziju o temi razgovora. Zamislite sve ključne tačke predstojećeg razgovora. One vam mogu pomoći da se držite teme i izbegnete opasnost da preskočite neko od važnih pitanja koje treba razmotriti tokom razgovora.
Imajte samopouzdanja
Tokom razgovora je bitno da ubedite svog sagovornika da je tema koju imate na umu važna. Ukoliko imate samopouzdanja i ako imate precizan stav o temi kojom želite da se bavite, bićete mnogo ubedljiviji. Isto tako, veoma je važno da uskladite količinu informacija koju želite da predstavite sagovorniku sa datom situacijom. Previše iznesenih informacija može izazvati prezasićenje i nezainteresovanost kod sagovornika. Zato, postavite povremeno poneko pitanje, neka vaš sagovornik bude aktivan učesnik u razgovoru. Tako će veza među vama postati jača, a time će se i olakšati razumevanje započete teme.
Pažljivo slušajte
Svrha efektivne komunikacije se ne sastoji samo u tome da jasno izrazite svoja osećanja, misli i stavove. To je samo polovina komunikacijskog procesa. Druga polovina se sastoji od pažljivog slušanja i razumevanja onoga što druga strana ima da kaže. Zato nikada ne potcenjujte vrednost skoncentrisanog slušanja. Aktivno slušajte. Time ćete istovremeno svim učesnicima u razgovoru staviti do znanja da vas tema o kojoj se diskutuje zaista zanima. Pre nego što odgovorite na nečiju izjavu ili argument, budite sigurni da li ste dobro razumeli svog sagovornika.
Pazite na govor tela
Govor tela predstavlja vizuelni aspekt komunikacije i podrazumeva stavove tela, gestove i facijalnu ekspresiju. Koristite govor svog tela, a posebno obratite pažnju na kontakt očima. Tako možete veoma efektno naglasiti važne momente tokom razgovora. Ali zapamtite, nema potrebe da svaka vaša reč bude praćene gestom ili mimikom lica. Govor tela koristite kao neverbalnu podršku za izražavanje svojih emocija.
Komunikacija je veština koja se postepeno izgrađuje. Zahteva vašu punu koncentraciju i trud kako bi se postigli pozitivni rezultati. Pridržavajte se navedenih saveta, a iskustvo će vam otkriti prave tajne zanata.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*