Profilom do posla

19/03/2021 18:39

Profilom do posla

U eri tehnologije, a u skladu sa zahtevima tržišta, uz motivaciono pismo i biografije, u traženju posla neophodno je imati i profil na društvenoj mreži LinkedIn. Sa preko 540 miliona korisnika, ova mreža spada u najveće profesionalne. Za razliku od Fejzbuka ili Instagrama, gde je komunikacija opuštenija, Linkedin korisnicima omogućava da predstave svoje iskustvo, znanje i veštine.

Preko ove mreže se ljudi iste profesije, interesovanja ili sklonosti lakše i brže povezuju. Najvažnija stvar je što ažuriranje profila na ovoj društvenoj mreži nije konstantno potrebno. Ukratko, ako napravite reprezentativan profil, kojim ulazite u poslovni svet, budući poslodavci ili kolege dobiće informacije o vama, a da ne morate često “osvežavati” profil.

Dobar profil znači da imate odgovarajuću profilnu sliku, puno ime i prezime, vidljive kontakt podatke, ali i sve informacije u vezi sa školovanjem i eventualnim radnim iskustvom.

Dodatno možete personalizovati svoj URL, ali i odabrati ključne reči kojima biste se opisali. Za kvalitetan profil neophodno imati preporuke, i to najmanje pet. Njih vam mogu dati profesori, saradnici, kolege…

Kao što postoje stvari koje pomažu, postoje i one koje treba izbegavati. Te tako, ne smete se predstavljati avatarom, koristiti nadimke ili, još gore, lažnim imenima. Deo gde treba uneti tekst, a kojim sebe opisujete, nemojte ostavljati praznim. Jednako loše je i imati nedovršen profil. Uložite malo vremena sada, napravite zanimljiv i informativan profil, jer ko zna do kakvog vas posla može “odvest” sutra.

Iz svega napisano, treba zapamtiti da je profil na profesionalnoj društvenoj mreži jedan vid razgovora za posao. Ako ste ga dobro pripremili, kao što biste se za intervju, povećavate sebi šanse u dobijanju novih poslovnih prilika. Uz sve to, najvažnije je da tako uređenim profilom šaljete poruku da ste odgovorna, pedantna osoba koja ima samopouzdanja i stoji iza svojih reči.

Rečnik pojmova

U oglasima za posao, konkursima ili prijavama za neku poziciju sve češće se viđaju određene skraćenice. Iz tog raloga predstavljamo vam listi najčešće korišćenih:

CEO – Chief executive officer (Izvršni direktor)

COO – Chief operations officer (Operativni direktor koji upravlja kompanijom na dnevnom nivou)

CFO – Chief financial officer (Finansijski direktor)

CTO – Chief technology officer (Tehnički direktor)

CIO – Chief information officer (Direktor informacionih tehnologija)

CAO – Chief administrative officer (Direktor administracije)

CRO – Chief risk officer (Direktor za rizike)

CCO – Chief creative officer (Kreativni direktor; rukovodi kreativnim timom)

CMO – Chief marketing officer (Direktor marketinga)

KAM – Key account manager (Menadžer za ključne kupce)

Copywriter – Pisac reklamnih tekstova i slogana.

Merchandiser – Izlagač robe, koji uz slaganje robe odgovara i za kontrolu izloženosti proizvoda (prodajni objekti)

19/03/2021 18:39

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments