Studenti FTN-a prezentovaće svoju aplikaciju na Devogame takmičenju u Parizu

11/12/2019 10:39

Studenti FTN-a prezentovaće svoju aplikaciju na Devogame takmičenju u Parizu

Sara Havzi, Marko Puzović i Sebastijan Kokai, studenti Inženjerstva informacionih sistema pobednici su četvrtog po redu studentskog takmičenja „Devogame“ koje je održano u kompaniji Devoteam u Novom Sadu.

Oni su, pod mentorstvom Teodore Lolić, asistenkinje na Katedri za informaciono-komunikacione sisteme Departmana za industrijsko inženjerstvo i menadžment, pobedili u konkurenciji pet timova studenata sa FTN-a. Pobednička ideja nosi naziv „Flood Prevention System“ koji je baziran na prevenciji, kontroli štete pri poplavama, kao i edukaciji i informisanju javnosti o poplavama.

Ova aplikacija se zasniva na veštačkoj inteligenciji, cloud computing-u i big data konceptima. Prva faza sistema jeste proučavanje kritičnih područja sa velikom verovatnoćom poplave tako što bi sistem učio iz već postojećih izvora kao što su metereološke stanice, postojeći sistemi za detekciju poplava kao i  statistike poplava u određenom području. Na ovaj način je omogućena predikcija moguće pojave poplava.

Aplikacija omogućava edukaciju i informisanje javnosti u kritičnom području i, pre svega, predstavlja preventivni sistem koji omogućava sađenje drveća sa implementiranim senzorima koji pomažu pri sprečavanju poplava, ali i za merenje. U slučaju da je poplava neizbežna, sistem automatski šalje dronove sa prvom pomoći i šlaufom za spasavanje. Svaki dron bi snimao događaj i imao mogućnost detekcije ljudskog tela.

Takođe korisnik putem aplikacije može zatražiti pomoć pri čemu bi dron za spasavanje bio poslat na njegovu lokaciju. Nakon svake poplave bi se analizirali svi prikupljeni snimci sa dronova i tako omugućilo još bolje učenje sistema kao i još više informisali korisnici o poplavama i načinima postupanja tokom poplava.

Takmičenje u Parizu održaće se krajem decembra ove godine.

FOTO: www.devogame.devoteam.com

11/12/2019 10:39

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments