Dodatna motivacija za ustajanje iz kreveta

29/01/2015, 15:00

Dodatna motivacija za ustajanje iz kreveta

Probudite se ali je i dalje teško ustati iz kreveta jer je tamo tako lepo. Pritom, znate i da je baš danas taj dan kada ste sebi rekli da počinjete sa dijetom, krećete u teretanu, bavite se fizičkim aktivnostima, a sve sa ciljem da smršate.

Tek sad vam se ne ustaje. Ali prema istraživanju koje je sproveo Univerzitet Nortvestern, postoji mala tajna koja će vam pomoći da sa lakoćom ustanete iz kreveta, a uz to i da olakšate sebi proces mršavljenja.

U istržvanju je učestvovalo 54 učesnika koji su uzrasta do 30 godina. Njihov “zadatak” bio je da vode dnevnik ishrane svakog dana, kako bi se pratio unos kalorija. Svima je predloženo da se odmah nakon buđenja izlože sunčevoj svetlosti, a kod onih koji to zaista jesu radili – svakodnevno, pokazali su se rezultati.

Kakav efekat može da ima sunčeva svetlost na nas?

Istraživači su došli do zaključka da:

  • rano (jutarnje) izlaganje svetlu pokreće naš unutrašnji časovnik i utiče na bioritam, pokreće metabolizam.
  • jutarnja svetslost jača je od popodnevne i večernje i baš ta tzv. plava svetslost u jutarnjim satima najviše utiče na naš organizam.

Oni koji su svako jutro izlagali sebe sunčevoj svetlosti, brže su mršavili. Ovaj eksperiment je pokazao da izlaganje jutarnjoj svetlosti utiče na smanjenje indeksa telesne mase, bez obzira na uzrast, fizičku aktivnost ili ishranu.

Pored izlaganja suncu ujutru, za mršavljenje je jako bitno spavanje, redovno i po ustaljenom rasporedu.

Kako bi proverili da li ova metoda za mršavljenje stvarno ima efekata (i na vas), naučnici predlažu da se budite oko 8 ujutru, da se izložite sunčevoj svetlosti od 20 do 30 minuta, i da ovaj “ritual” ponavljate svakog dana. Dovoljno je da popijete čaj ili kafu okrenuti licem ka suncu, uživajući u jutru na terasi, pored prozora, u bašti.

Povezane objave

29/01/2015, 15:00