Da li znate šta konobare nervira?

26/04/2021 17:44

Da li znate šta konobare nervira?

Svi znamo šta ne volimo u restoranima/kafićima, ali ne znamo šta ne vole oni koji u njima rade. Zato su u Asocijaciji konobara sastavili listu najčešćih primedbi ugostiteljskih radnika. Stvari koje iritiraju konobara, mi po pravilu nećemo videti, jer su oni obučeni da to ne pokazuju. Dok se mnogi restorani širom sveta bore protiv tekuće pandemije i spremaju se da se ponovo otvore, mi donosimo listu stvari na koje treba da obratimo pažnju prilikom slede posete nekom od ugostiteljskih objekata.

1. Napojnica

Ako ste bar jednom u životu radili u restoranu, uvek ostavite bakšiš/napojnicu/platite uslugu, jer znate kako je biti s druge strane. Razumljivo je da neko neće ostaviti napojnicu, jer nije zadovoljan uslugom ili je ne može priuštiti, što je manje verovatno. No, nepisano pravilo je ostaviti 10 odsto od ukupnog računa na ime bakšiša. Za neke ugostiteljske radnike ta dodatna “zarada” čini veliku razliku.

možda vas zanima i koja su Najopasnija jela

2. Možete li isključiti klima uređaj?

Možda vam je hladno u restoranu, ali ne mora da znači i da je ostalim gostima ili samim radnicima. No mnogo važnije je znati da je obično postoji jedan klima uređaj, odnosno ceo sistem za taj objekat. To znači da ne može da se isključi deo gde nezadovoljni gost sedi. Uz to restorani imaju i otvorene kuhinje, pa je neophodno prostor održavati hladnim i svežim. Ventilacija mora biti uključena stalno kako bi se poboljšao kvalitet vazduha i zaustavila kondenzacija.

3. Ostavljate nered iza sebe

U restoran odlazimo, između ostalog, i kako ne bi morali sudove posle ručka da peremo. Ali to ne znači da konobari vole da ribaju pastu sa dečjih stolica. Posao konobara nije samo da nam donese hranu i piće, on i rasprema za nama. Te što je gost neuredniji, to će drugi duže čekati. Pa se u ovom slučaju ne radi samo da konobara poštedite posla, već bi trebalo da razmišljate i o onima koji dolaze iza vas iz istog razloga zbog kojeg ste i vi došli na ručak/piće.

4. Slagati porudžbinu

Ukoliko ste se predomislili što se porudžbine tiče, poručuju konobari, možete to i reći. I neće biti tragično, ako vam se ne svidi ono što vam je servirano, ali ako već niste pojeli pola porcije. A posebno je nevaspitano, reći da niste naručili ono što jeste. Konobari u boljim restoranima neće smeti da vam kažu da lažete, i upravo korišćenje te činjenice protiv konobara je pokazivanje ozbiljnog nepoštovanja.

5. Rečenica: Ovde je tako skupo

Kada to čuju konobari prvo pomisle: “Idi negde drugde”. Grubo, ali istinito. Jednom kada odlučite da ručate u restoranu, uzmite u obzir činjenicu da su cene kakve jesu. Obično niko ne ide u restoran o kome ne zna ništa, bar pročita spoljni meni. Zato pre odlaska u restoran, informišite se kako se ne bi žalili konobaru na troškove.

pročitajte još i : Jedina namirnica koju svi jedu – HLEB!

6. Pitanje: Šta jedu?

Ugostitelji mole da gosti ne pokazuju na druge prisutne pored njih na upadljiv način i pitaju šta oni jedu. Takav gest stavlja u centar pažnje one koji obeduju, ali i sugeriše da konobar sa drugim gostom o njima priča.

7. Zaustavljati konobara sa punim rukama

Jedna od najneprijatnijih stvari koje konobar može da doživi je kada se gosti osećaju superiornije u odnosu na njih. Smešno je pucketati prstima ili mahati dok konobar razgovara s drugim gostima. Važno je znati da konobar neće prekinuti primanje porudžbine da bi vama dodao so ili neće ostaviti prljave tanjire na prvi slobodan sto kako bi vam doneo čašu vode. Ali, ako sačekate pristojno, dobićete traženo.

8. “Hvatanje” stola

Svaki dobar restoran ozbiljno shvata plan sedenja. Bilo da se radi o rezervacijama ili slobodnom stolu, konobar će znati da vas uputi za koji možete sesti, jer se tom organizacijom on bavio pre nego što ste vi kao gosti stigli. Zato je pristojno pitati konobara za koji sto možete sesti. Treba imati na umu i da je nepristojno da vas dvoje zauzmete onaj za šest osoba.

Na društvenoj mreži Reddit se ovih dana povela slična priča. Konobari/šankeri su izneli ono što ih nervira, a u nastavku izdvajamo neke…

1. Mojito efekt. Jedna mušterija se seti da naruči mojito i sasvim sigurno će se ostali povesti tim primerom.

2. Neodlučni gosti. Kako su objasnili, najmanje simpatični su im oni gosti koji porudžbinu počnu rečenicom: A ne znam šta bih… ne mogu da se odlučim…

3. Red Bull-votka. Piće lako za spremiti, ali se gosti brzo i lako napiju, te predstavljaju potencijalni problem i za radnike i ostale prisutne.

4. Ljudi koji naruče martini, pa se iznenade kada osete džin, jer uopše ne znaju o kakvom piću se radi.

pročitajte još i Novi trend u svetu: Bez menija u restoranima

5. Više alkohola, a manje leda. Misle gosti da konobari ledom hoće da povećaju dozu propisanog alkoha u piću, ali nije tako. Alkohol se toči onoliko koliko se u tom lokalu toči i može biti samo više ili manje leda.

6. Gost koji očekuje da mu za rođendan konobar plati piće

7. Ja ću kafu! ili Ja ću pivo!– konobari tada moraju da postave bar još tri dodatna pitanja

8. Pitanja iz ličnog života, poput da li je konobaru to “pravi” posao ili da li se školuje, pa u lokalu radi “usput”.

 

26/04/2021 17:44

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments