Da li ste čuli za Safeflame tehnologiju?
Povezane objave
SafeFlame je naziv istraživačkog projekta koji finansira Evropska unija, a koji doslovno pretvara vodu u vatru, to jest, elektrolizom razdvaja vodu na dva elementa- vodonik i kiseoniki zatim koristi električniu energiju kako bi zapalio ove materijale prilikom izlaska iz mlaznica plamenika.
S obzirom da elektrolizom obične vode dobija dva različita elementa, SafeFlame može proizvesti i dva različita plamena- za različite namene. Osim toga, dužina i toplota plamena se može lako podesiti menjanjem količine koje se dovodi do uređaja.
Trenutna namena ove tehnologije usmerena je na oko 1000 kompanija u EU sektoru koje koriste tvrdo lemljenje ( spajanje metalnih materijala na temperaturi preko 450 stepeni Celzijusa), a koje zapošljavaju oko 125 000 ljudi (ukupni godišnji promet od oko 20 milijardi Evra). Sa obzirom da SafeFlame pretvara vodu u plamen, budućnost tehnologije za mnogo širu upotrebu izgleda poprilično svetla.
„Jedna od glavnih prednosti ove tehnologije je ta da plamenik uvek ostaje hladan, jer plamen gori izvan plamenika. A kad ga isključite na kraju rada, plamenik će ostati hladan, tako da ga možete spustiti gde god poželite“- Rory Olney, savetnik za varenje.
Sa obzirom da SafeFlame proizvodi vodonik i kiseonik na licu mesta, njegova upotreba će eliminisati sve opasne spremnike prepune zapaljivih plinova. Ne samo da će se smanjiti broj požara i eksplozija, već će u potpunosti eliminisati potrebu da se opasni plinovi uopšte i kupuju , da se na njih plaćaju dodatni porezi, ili da se troše veliki novci na sigurno skladištenje.
Još jedna ogromna prednost tehnologije je ta da se plamen može podešavati- što znači da korisnici SafeFlame-a mogu lakše i kvalitetnije raditi sa osetljivim metalima koji imaju nisku tačku taljenja. pored toga, manje temperature su manje opasne za ljude koji upravljaju uređajima.
Prototipi SafeFlame-a se trenutno testiraju na različitim mestima u Evropi, a komercijalna upotreba se planira „u bliskoj budućnosti“. Još uvek nema reči o cenama, a su inženjeri navodno pronašli i način da umanje količinu platine potrebne za elektrolizu.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*