Šta bi bilo da Google ne postoji?
Povezane objave
Da li ste se ikada zapitali kakav bi bio svet interneta da nema Google pretraživača? Danas kada se tehnologija neprestano razvija to je gotovo nemoguće i zamisliti.
Mnogi od nas svakodnevno koriste mnoštvo aplikacija koje nam Google nudi. Čak i ljudi koji se samo povremeno služe internetom ne mogu da izbegnu a da se ne susretnu sa ovim pretraživačem.
Google nudi čitavu paletu aplikacija od kojih je većina besplatna. Možete pisati mejlove, deliti dokumenta ili organizovati svoje vreme uz pomoć kalendara.
Ono po čemu je kompanija prepoznatljiva je upravo pretraživač koji je potpuno promenio način na koji dolazimo do informacija i naše poimanje interneta uopšte.
Početak Google pretraživanja
Kada se Google prvi put pojavio 1998. godine, korisnici su internet pretraživače birali na osnovu ličnih potreba. Nekima je Yahoo bio zanimljiviji zbog vizuelnog doživljaja, neki su pak odabrali Webcrawler, HotBot, Excite…
Međutim, pojavom Google pretraživača koji je zahvaljujući svojim algoritmima nudio mnogo relevantnije rezultate, ljudi su pronašli lakši način da pronađu informacije na internetu. Kako su ostali pretraživači locirali informacije po principu ključnih reči, Google je preuzeo vođstvo svojim inovativnim sistemom pretraživanja. Novi sistem podrazumevao je stotinu različitih kriterijuma „češljanja“ interneta u potrazi za najrelevantnijim podacima koji su vam potrebni.
Ipak, ako zamislimo da osnivači Leri Pejdž i Sergej Brin nikada nisu osmislili Google, da li bi internet bio ono što danas jeste? Možda bi „zahvaljujući” nekom drugom pretraživaču pretraživanje bilo znatno komplikovanije, a informacije ne bi bile dostupne baš svima.
U svetu u kome Google ne postoji internet možda ne bi bio jedan od ključnih segmenata naših života.
Ukoliko bi pretraživanje podrazumevalo proces od pet minuta umesto pet sekundi, verovatno bismo brže odustajali od potrage za informacijama i potražili ih na nekom drugom mestu.
Sa druge strane, šta bi se dogodilo da je Google pao u zaborav zajedno sa drugim internet pretraživačima? Možda bismo danas imali neki potpuno drugačiji fenomen, a način na koji doživljavamo internet bi možda bio još bolji.
Google je svuda
Kada je reč o pametnim telefonima, Google je čak i u ovom slučaju uspeo da transformiše tržište. Njihov Android operativni sistem dizajniran za mobilne telefone se danas nalazi na čak 50 odsto telefona koji se koriste.
Poslovanje bi danas izgledalo potpuno drugačije u svetu u kome Google ne postoji, s obzirom na to da se danas ogroman broj kompanija oslanja na AdWords oglašavanje. Google je zahvaljujući ovakvom načinu oglašavanja zaradio čak 28 milijardi samo u 2010. godini.
Čak bi i studentima život bez ovog pretraživača bio znatno otežan. Provodili bi dane pretražujući neophodne informacije na pretraživačima koji im možda ne bi pružali validne izvore. Google Books im danas pruža mogućnost da pronađu odlomak gotovo svake knjige koja se nalazi na polici neke biblioteke.
Bez svih aplikacija koje su dostupne gotovo svuda kao što su Kalendar, Google Docs i Gmail, danas možda ne bismo mogli ni da zamislimo čuvanje dokumenata na internetu, ili bi takva opcija bila dostupna samo vrsnim poznavaocima tehnologije.
Zahvaljujući velikodušnosti Google kompanije koja nudi čak do 8 gigabajta prostora samo na Gmail-u, svaki vid komunikacije i čuvanja dokumenata nam je u izuzetnoj meri olakšan.
Google „kultura“
Zahvaljujući rasprostranjenosti ovakvog načina pretraživanja, danas nas gotovo niko ne bi razumeo kada bismo umesto glagola „proguglaj“ upotrebili glagol „binguj“. Činjenica da smo od reči Google izveli glagol mnogo govori o uticaju Google kompanije na našu svakodnevicu.
Verovatno ste se često susreli sa Google Doodles, animacijama koje se nalaze u okviru logoa često prilikom nekog posebnog događaja kao što su Božić ili Noć veštica. Iako su ove bezazlene animacije tu kako bi se posetioci zabavili, često mogu da izazovu opštu pometnju. Naime, 2010. godine u čast tridesetogodišnjici Pakmena Doddle je bila igrica.
Međutim, stručnjaci su izračunali uticaj pojedinih Google Doddle animacija. Uzimajući u obzir broj posetilaca, kao i broj ljudi koji bi u tom trenutku trebalo da je bio na poslu, igranje Pakmen igrice dovelo je tog dana do gubitka od 120 miliona dolara zbog smanjene produktivnosti!
Pored igrica i zabave, kompanija Google pridaje veliki značaj zaštiti životne sredine. Google se trudi da štedi energiju, kao i da koristi što više prirodnih izvora za njenu proizvodnju. Umesto uobičajenih kosačica koje bi uredile travnjake, travu u Google kompaniji zapravo pasu koze! Ovakav trud ne samo da doprinosi imidžu kompanije, već i utiče na svest drugih kompanija o očuvanju životne sredine.
Google je neosporivo izmenio svet tehnologije i potpuno transformisao način na koji komuniciramo. Pre nego što uopšte popijemo kafu u stvarnom svetu, mi prvo „proguglamo“ koje je najbolje mesto u gradu za tako nešto.
Bez obzira na to da li volimo ili ne volimo Google, ne možemo da osporimo činjenicu da Google na neki način ipak upravlja našim životima. Stoga nam preostaje samo da se nadamo da se uprava Google kompanije i dalje drži svog prvobitnog motoa „Ne budimo zli“.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*