Danci najviše koriste internet, a mladi Instagram

17/05/2021 16:08

Danci najviše koriste internet, a mladi Instagram

Od država Evropske unije internet se najviše koristi u Danskoj, u kojoj čak 99 odsto građana svakodnevno boravi na mreži više od dva sata. Na drugom mestu je Bugarska sa 70 odsto korisnika. Prema podacima Eurostata, u EU prošle godine je 88 odsto ljudi, starosti između 16 i 74 godina, prijavilo da koristi internet.

Evropski zavod za statistiku navodi i da 98 odsto korisnika je mlađa populacija i to ona starosti između 16 i 24 godine. Međutim, zabeležen je porast korisnika starijih od 65 godina. U izveštaju se navodi, da su skandinavske zemlje su vodeće kada se radi o starijim korisnicima. Pa je tako u Danskoj 94 odsto osoba starosti između 65 i 74 godine koristilo internet u poslednja tri meseca, u Švedskoj 91 odsto, koliko i u Luksemburgu, prenosi Anadolija.

pročitajte još i : Društvene mreže nemaju toliki uticaj na mentalno zdravlje kako se pretpostavljalo

Taj procenat u Holandiji iznosio 90, dok je u Finskoj 88 odsto. Iako je Bugarska na drugom mestu po ukupnom postotku korišćenja interneta, u toj državi svega 25 odsto starijih koristi internet, slično je i u Hrvatskoj (28 odsto) kao i u Grčkoj (33 odsto).

A, prema istraživanju u Srbiji najviše korisnika ima društvena mreža Fejzbuk. Ovu društvenu mrežu koristi oko 3.5 miliona kako mladih tako i starijih. Gugl koristo oko 550.000 korisnika, Linkedin “ima” 380.000 ljudi, dok Tviter koristi 280.000 osoba. Intagram je popularniji kod žena, pa prema istraživanju oko 65 odsto korisnika te društvene mreže su ženskog pola.

Tinejdžeri i oni malo stariji

S druge strane, prema istraživanjima iz šest svetskih zemalja, mladi FB koriste kao platformu preko koje lako mogu pronaći nekoga. Instagram je omiljeniji društveni mediji, na koji velika većina pre okači fotografije, nego na FB. Mladi komentarišu da je Instagram mreža sa manje tenzija, ali i mnogo kvalitetnija. Preciznije, korisnici te društvene mreže se više potrude oko fotografija. Takođe, dobra stvar je i ta što na Instagramu, korisnici ne moraju paziti hoće li ih neko tagovati na fotografiji, ako to ne žele, jer tagovi se ne vide na “feedu”, te instagram to čini intimnijom mrežom.

možda vas zanima i koje su to Društvene mreže za snove, bogataše i komšije

Takođe, za razliku od FB, Instragram se ne zatrpava novostima. Na Instagramu se ne mogu ostavljati linkovi, pa nema ni spamovanja advertajzingom. Iz svega ovoga, zaključuje se da mladi više vole manje komercijalnu mrežu koja ima fokus na sadržaj. Populacija između 16 i 26 godine života kaže da ne vidi svrhu Tvitera. Niti je jednostavno pronaći prijatelje, a nemaju ni potrebu da se “žale” konstantno nekome.

Snepčet je, po njima,  društvena mreža koja se najviše koristi. To je mediji koji dozvoljava da se bude ono što neko jeste. Bez društvenog pritiska, “gnjavaže ljudi koje ne poznaje korisnik”, ne vide se stvari koje istog ne zanimaju… Jedna od pogodnosti je i što se sve briše samo od sebe. Te, tvrdi studija, korisnici ne razmlišljaju o lajkovima.

17/05/2021 16:08

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments