Većina srednjoškolaca planira da upiše fakultet ili visoku školu

08/06/2015 15:35

Višemesečno istraživanje našeg portala i anketa u kojoj je učestvovalo više od 2.000 srednjoškolaca iz cele Srbije, pokazalo je da 73% njih želi da stekne visoko obrazovanje.

Prema anketi koja je sprovedena na našem portalu edukacija.rs, više od 70 odsto ispitanika na pitanje – Da li planirate da nastavite školovanje nakon završetka srednje škole? – odgovorilo je potvrdno.

40 odsto srednjoškolaca koji su odgovorili na pitanje iz ankete odavno planira da nakon srednje škole upišu fakultet, dok 33 odsto njih već sad može precizno da kaže koji fakultet želi da upiše.

Za 9 odsto učenika upis na fakultet zavisi od toga da li će nakon prijemnog ispita imati dovoljno bodova da školovanje upiše o trošku države, dok je isti procenat onih koji čekaju poslednji trenutak da se odluče da li će nastaviti školovanje na nekoj od viskokoškolskih ustanova ili ne.

Nikola Kovačević, učenik Elektrotehničke škole smatra da je nužno da nastavi školovanje i da se već uveliko priprema za prijemni ispit.

Davno sam doneo odluku da nastavim školovanje i ciljano sam odabrao ovu srednju školu kako bih nakon toga mogao da upišem Elektrotehnički fakultet u Beogradu” .

Prema rečima Ane Spasojević, jedna od prepreka za upisivanje fakulteta je finansijske prirode.

Sve zavisi od toga kako ću uraditi prijemni ispit. Ukoliko ne budem na budžetu teško da ću moći da se školujem. Želja mi je da upišem Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu.

Romana Marković završava Trgovačku srednju školu i smatra da nema potrebe da nastavi dalje školovanje s obzirom na to da je završila stručnu srednju školu.

Ja ću već nakon srednje škole biti dovoljno stručna da mogu da se zaposlim kao prodavac. Druga bi priča bila da sam odabrala Gimnaziju, onda bih možda i razmislila o daljem obrazovanju, a ovako sam sigurna da mi viša škola nije potrebna.

anketa

Rezultati ankete koja je sprovedena na portalu edukacija.rs

08/06/2015 15:35

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments