Ovo su najbolji fakultetski profesori u Srbiji
Povezane objave
Istraživanje koje je sprovela iSerbia na uzorku od 5.169 ispitanika sa 76 državnih i privatnih fakulteta pokazalo je da studenti smatraju da su profesori Ljubomir Stajić (Fakultet bezbednosti, Univerzitet u Beogradu), Vladimir Koprivica (dekan Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja Univerziteta u Beogradu) i Ivan Medenica (Fakultet dramskih umetnosti, beogradski Univerzitet umetnosti) tri najbolja profesora u Srbiji koja motivišu, pokreću na rad, kritičko razmišljanje i stvaranja kreativnih ideja, kao i da bude radoznalost kod studenata i pozitivno utiču na njih.
Ovo istraživanje je drugo po redu, a u prvom istraživanju rađenom 2012. godine isti profesori su zauzeli prve tri pozicije po odnosu prema studentima. Oni su u izjavama za Tanjug rekli da im ta priznanja laskaju, iako važe za stroge profesore. Kažu da nikad na čas nisu došli nespremni, a da studentima uvek jasno predoče šta se od njih traži.
Profesor Stajić predaje i na Pravnom fakultetu u Novom Sadu, a u Beogradu drži teorijski predmet koji se zove Osnovi bezbednosti. Kako sam kaže, važi za vrlo strogog profesora, i tvrdi da nikad nije došao nespreman na predavanje. Poručio je kolegama da studentima treba što više da približe i olakšaju učenje i polaganje, a znanje da učine praktično upotrebljivim, odnosno da ga upotpune primerima iz prakse.
Profesor Koprivica je u ranijem istraživanju bio na prvom mestu, a sada mu je pripalo drugo mesto. On je izjavio za Tanjug da svoj posao radi sa puno ljubavi i da veruje u mladost i budućnost. Rečenica koju ponavlja svakoj generaciji je “Bori se, nema odustajanja, veruj u sebe”. On predaje Teoriju sportskog treninga. Njegovo je mišljenje da profesori treba da zainteresuju studente i da na predavanje dolaze sa puno pozitivne energije.
Treće mesto je zauzeo profesor Ivan Medenica, a čas smatra svetinjom i nikad ne dolazi neraspoložen. Zahtevan je isto i prema sebi i prema studentima. On predaje Istoriju svetskog pozorišta i drame. Kako kaže, trudi se da bar jednom ili dva puta dovede gostujuće predavače na predavanja da bi studenti shvatili da se ista tema može posmatrati iz više uglova, kao i da u književnosti i umetnosti nema “gotove istine”.
Autorka istraživanja Ana Ranitović istakla je da je istraživanje sprovelo 30 anketara širom Srbije i da je postojala i kategorija “Odnos prema studentima”, gde se vodilo računa o kriterijumima poput profesionalnog autoriteta, ličnog pristupa, otvorenosti i spremnosti za pomaganje.
Za svaki fakultet u Srbiji postavljen je pojedinačan izveštaj, rekla je autorka.
Izvor: 24 sata
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*