Revolucije u obrazovanju 21. veka
Povezane objave
2000-ite nam lagano donose pregršt promena. I dalje se kuje istorija i piše neka nova, internet i tehnologija napreduju brzinom svetlosti, potreba stvara nove smerove i šablone obrazovanja, a najnovije vanredne mere usmeravaju obrazovanje na internet mrežu. Koje su ključne promene u obrazovanju donele 2000-te?
Bolonjski sistem – Ideja zajedničke vrednost i društva
Osmišljen u cilju integracije evropskih zemalja i postavljanje standarda visokog obrazovanja među zemljama potpisnicama bolonjske deklaracije.
Bolonja ulazi na „velika vrata“ zajedničkim saopštenjem o deklaraciji ministara obrazovanja sa sastanka u Bolonji.
Popisuju je moge evropske zemlje, Srbija primenjuje bolonjski sistem od 2005. godine. Uspešno ili ne, on je uveo novu eru školovanja i izjednačio nas sa ostatkom Evrope. Mnoge su debate o uspesima i neuspesima, manama i benefitima Bolonje.
Ideja bolonjske deklaracije je u suštini da okupi, ujedini studente Evrope da se oni osete kao deo celine i zajedništva te da budu osvšćeni građani svesni svetske političke i ekonomske situacije.
Podrazumeva i autonomiju univerziteta, radi lakšeg donošenja odluka i bržeg napretka, međunarodnu konkurentnost i mobilnost – sloboda kretanja studenata radi lakšeg i šireg učenja i naučnog istraživanja.
Cilj je svakako uspeh studenata na osnovu upoređivanja u širem krugu:
– Dodatak diplomi- štampan na engleskom jeziku bez novčane doplate i sadrži detaljan opis pojedinačnog uspeha iz svakog predmeta.
– Uspostavljanje sistema u dva ciklusa- diplomsk (osnovne akademske studije) i post diplomski (master i doktorski).
– Uvođenje ESPB kredita u cilju mobilnosti studenta – to su bodovi priznati na svakom bolonjskom univerzitetu
– Mobilnost studenata
Online školovanje
Koje je zaživelo razvojem tehnologije i interneta, a sad i vanrednom situacijom izazvanom pandemijom virusa.
Online školovanje podrazumeva kurseve, seminare, debate i nastavu putem interneta, online aplikacija, četova, grupa i slično.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*