Poboljšanje visokog obrazovanja na Zapadnom Balkanu

07/11/2014 12:00

Evropska komisija organizovala je u Beogradu, pod okriljem Platforme Zapadnog Balkana za obrazovanje i obuku, dvodnevnu regionalnu konferenciju “Programi EU za visoko obrazovanje i njihova uloga i efekti na Zapadnom Balkanu”.

Na konferenciji su predstavljeni rezultati projekata visokog obrazovanja u programima Tempus, Erasmus Mundus, Žan Mone i Marija Kiri. Konferenciju je otvorio Srđan Verbić, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

On je izjavio da Tempus program godinama utiče na promene i modernizaciju visokog obrazovanja u Zapadnom Balkanu, kao i da su učešćem u različitim programima EU visokoobrazovne institucije u Srbiji unapredile svoje kapacitete. Formirane su kancelarije za međunarodnu saradnju, razni centri na nivou univerziteta, a sve to je doprinelo jačanju univerziteta i njegovoj integraciji u oblasti međunarodne saradnje, rekao je Verbić.

Osim toga, dodao je ministar, ovi programi su uticali na jačanje strukovnog obrazovanja u Srbiji i predstavljaju priliku za umrežavanje i razmenu znanja.

Pored ministra Verbića, u otvaranju konferencije učestvovali su i Džordi Kurel, direktor za visoko obrazovanje i međunarodne poslove u Generalnom direktoratu za obrazovanje i kulturu Evropske komisije, kao i Jolanda San Hose, šefica sektora u Delegaciji EU u Srbiji.

Bilo je reči i o novom programu EU, Erasmus plus, koji je namenjen saradnji u oblasti obrazovanja, mladih i sporta u periodu od 2014. do 2020. godine, a najveće šanse za učešće u programu imaju zemlje Zapadnog Balkana. Helen Skikos, predstavnica Generalnog direktorata za obrazovanje i kulturu pri Evropskoj komisiji, izjavila je da je za ovaj projekat obezbeđeno oko 22 miliona evra.

Konferenciji je prisustvovalo oko 200 učesnika iz oblasti visokog obrazovanja u zemljama Zapadnog Balkana, a očekuje se da će zaključci sa konferencije pomoći pri definisanju preporuka i smernica o načinu korišćenja Erasmus plus programa.

07/11/2014 12:00

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments