5 saveta kako da održite staloženost

20/01/2016, 09:37

5 saveta kako da održite staloženost

Sigurno ste bili u situaciji da se nađete u mračnoj ulici pored nekih sumnjivih ljudi ili da vas profesor prvo prozove na ispitu, iako ste se dvoumili – da li da uopšte izađete na taj ispit. Jeste li uspeli da ostanete pribrani?

U ovakvim situacijama možete pokušati da se smirite i priberete, a može ipak da strah preovlada. I često se desi ovo drugo. Zato će vam ovih pet saveta pomoći da ostanete pribrani kada vam je to najpotrebnije!

1. Duboko udahnite, istegnite se i fizički se opustite

Prvi korak za održavanje stresnih situacija pod kontrolom jeste teranje svog tela u stanje mira. Kako bi um bio opušten, potrebno je da i telo bude takvo. Prepoznajte kod sebe neke od simptoma panike i brige, kao što su pojačan puls, ubrzano disanje i nemogućnost da se pomerite. Zatvorite oči i polako udišite. Usvojite tehniku disanja koja se naziva 4x4x4, tokom koje osoba udiše kroz nos a izdiše na usta na svake 4 sekunde.

Osim disanja, važno je i da telo opustite. Istegnite se i opustite mišiće jer ako vam je telo u grču – tako ćete se i osećati, a to nije ono što vam je potrebno u tom trenutku.

worried-girl-413690_640

Nije sve baš tako strašno – kako nam se učini u prvi mah

2. Definišite svoje strahove

Zastanite na trenutak i zapitajte se šta je to što vas čini nervoznim i zabrinutim. Ljudi često prave od muve slona, i zato je potrebno da procenimo posledice događaja koji nas brinu. Neprijatnih situacija će uvek biti, ali one u 99,99 odsto slučajeva ne donose posledice od životne važnosti.

3. Ne dozvolite uticaj emocija

To je uvek lakše reći nego uraditi, naravno. Eliminišite osećanja i pozabavite se činjenicama, jer emocije mogu da zamagle i promene istinu. Dajte sebi oduška, razmislite ponovo o svemu i izbegavajte izlete negativnih emocija, koji vam mogu biti najveći neprijatelji. Nemojte sve da shvatate lično, da mislite da jedini prolazite kroz takvu situaciju i ne mislite da je vaša loša sreća dovela do ovoga ili onoga. Emocionalna samokontrola je najznačajniji korak pri održavanju pribranosti u teškim trenucima.

4. Podelite brige sa bližnjima

Možda je ovo kliše, ali postoji razlog i za to. Pričanje nekome o svojim brigama, pitanje za nečiji savet i verbalizovanje strahova dovodi do toga da deo njih nestane. Takođe, slušanje nečijeg saveta može da vas uveri da rešenje postoji, pa čak i ako ne poslušate taj savet, ipak ćete biti svesni da izlaz iz loše situacije postoji. A ako nemate kome da se poverite, oslonite se na sebe. Zapišite sve što vas brine na papir i tako izbacite negativnost iz sebe.

5. Uvek imajte “pokeraško lice”

Drugim rečima, ponašajte se kao da vas ništa ne dotiče. Uverite i ubedite sebe da ste videli i doživeli sve. Ovako ćete ubediti ne samo sebe, već i druge da nepobedivi. Iako ubeđujete sebe, ovo ipak nije laž. Ovo je ključ kako da u trenucima panike ostanete staloženi. Ako uverite sebe da ste već ranije prošli kroz takav problem za koji ste na kraju pronašli rešenje, ubedićete se da vas i ovaj put rešenje čeka.

20/01/2016, 09:37