Najbolji savet za popodnevnu dremku

18/02/2015, 17:32

Najbolji savet za popodnevnu dremku

Nekada jednostavno nemamo dovoljno vremena za spavanje, pa ne “uhvatimo” osam sati za spavanje u toku noći. U zavisnosti od obaveza i vremena koje imamo za njih, povremeno nam je potrebna i popodnevna dremka kako bi nadoknadili manjak spavanja u toku noći, ali jednostavno dremanje se ne uklapa u raspored obaveza tog dana.

Ali ako imate 20 minuta koje možete odvojiti za odmor, to će biti dovoljno.

Često se desi da od popodnevnog dremanja postanete još pospaniji, a litre i litre kafe ne mogu da nadoknade manjak sna.

Iako se kafa smatra “razbuđivačem”, ona je pre svega korisna za povećavanje aktivnosti mozga. Zbog toga je kombinacija kafe i kratkog popodnevnog spavanja idealna.

solja-kafe

Šoljica kafe ili nekog drugog napitka sa kofeinom pomaže u popodnevnom odmoru

Ako popijete šolju kafe popodne i odmah nakon toga legnete da spavate, 20 minuta dremanja biće vam dovoljno da se odmorite a neće vam trebati ni puno vremena za razbuđivanje. Vaš mozak u tom momentu ima povećanu aktivnost, zbog kafe, a dremanje mu je dalo i priliku da se odmori i pruži maksimum.

Do saznanja da je dremanje nakon popodnevne kafe dobitna kombinacija i da nam pomaže bolje da se odmorimo nego kafa ili dremanje odvojeno, došlo se nakon eksperimenta koji je rađen na Univerzitetu u Velikoj Britaniji.

Istraživanje u Velikoj Britaniji rađeno je na tri grupe ljudi. Jedna je popila kafu i odspavala 15 minuta popodne, nakon čega je bila izložena simulatoru vožnje. Druga grupa ljudi je samo odspavala, a treća samo popila kafu, a ostalo su sve tri grupe imale isto – zadatak da pokažu čiji mozak najbolje radi i ko se najviše odnorio kako bi mogao da se što bolje skoncentriše dok simulira vožnju. Pobednici, sa najmanje grešaka, bili su oni iz prve grupe.

devojka-pije-kafu

Popodnevna dremka nakon šolje kafe najbolji je način da se za 20 minuta potpuno odmorite

Pored ovog istraživanja, i u Japanu se eksperimentisanjem došlo do istog zaključka.

Nije slučajno što se preporučuje dremanje od 20tak minuta. Ukoliko popijete kafu i legnete da spavate ili samo mirujete za to vreme, nakon 20tak minuta kofein u kafi će početi da deluje, a ako baš tada ustanete osetićete nalet energije i bićete u trenutku razbuđeni i spremni za nastavak dana.

Izvor: Telegraf

18/02/2015, 17:32