Kako da se naspavate za samo četiri sata?

29/02/2016, 16:43

Kako da se naspavate za samo četiri sata?

Iako se stručnjaci slažu da je za zdravlje i pravilno funkcionisanje čitavog organizma potrebno sedam, odnosno osam sati, ipak je moguće naspavati se i za četiri sata.

Često se veliki umovi uzimaju za primer – kada je reč o spavanju. Naime, mnogi od njih su spavali zaista malo – ali su ipak uspevali da budu genijalni.

Upravo je toliko spavao legendarni i genijalni Leonardo da Vinči, a ovo je način da se za samo četiri sata naspavate:

Isprekidan san

Tehnika isprekidanog sna, koja se vezuje za leonarda da Vinčija je jedna od onih koja vam je potrebna kao veština – ukoliko želite što više vremena da provedete u budnom stanju – i spremni za rad.

Uz pomoć ove tehnike – potrebno je podeliti normalan period noćnog spavanja na nekoliko delova – odnosno u više faza spavanja.

Tako će svaka faza imati svoj period realizacije, što će dovesti do toga da spavate nekoliko puta dnevno.

Leonardo da Vinči je spavao 15 minuta na svaka četiri sata. Ovako je je uspevao da bude odmoran spavajući ukupno samo sat i po na dan!

Na ovaj način uspevao je da bude odmoran, a uštedeo je puno vremena kako bi što više proveo u kreativnom radu.

Prema istorijskim zapisima – Leonardo je na ovaj način spavao tokom nekoliko godina svog života i nikada se nije osećao umornim.

Da vinci

Period najveće kreativnosti

Prema mišljenju naučnika, najproduktivnije vreme za rad i kreativnost povezan je sa periodom sna. Kapacitet neke osobe za rad posebno je visok upravo u tom periodu.

Prema tehnici spavanja koju je koristio Leonardo da Vinči – prekidanjem sna nakon samo 15 minuta dovodi se do povećanja kapaciteta za rad.

Raspored spavanja

U zavisnosti od toga koju tehniku isprekidanog sna želite da primenite i za koju smatrate da bi najviše pomogla vašoj kreativnosti, potrebno je ispratiti sledeći raspored spavanja po fazama:

  • Spavanja 30 minuta na svakih 6 sati
  • Spavanje 20 minuta na svaka 4 sata
  • Spavanje tokom noći – od 1,5 do 3 sata i onda tokom dana tri puta po 20 minuta
  • Spavanje tokom noći 2 sata i jednom 20 minuta popodne
  • Spavanje noću 5 sati i sat i po u toku dana/popodne

Veoma je važno uskladiti spavanje sa individualnim obavezama, ali i potrebama i mogućnostima. Svačije telo je drugačije i na različite načine reaguje na promenu rutine spavanja.

sleeping-1159279_1280

Potrebno je pratiti način na koji vaše telo reaguje ukoliko se odlučite da pređete na ovaj način spavanja – jer bi manjak sna mogao da loše utiče na vas, dok se telo ne navikne.

Tehnika isprekidanog sna nije način na koji bi trebalo spavati celog života. Najbolje bi bilo ovu tehniku spavanja koristiti tokom jednog kraćeg perioda života kada je potrebno da maksimalno iskoristite svoje vreme za rad, a da pritom ne osećate umor.

Što pre budete mogli vratite se na standardni period spavanja koji bi trebalo u toku noći da traje od sedam do devet časova, jer je san dragocen za naše telo. Jednu neprospavanu noć ništa ne može da nadoknadi!

29/02/2016, 16:43

Komentari:

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*