Stiv Džobs – kako da dobijete ono što želite?

17/09/2018, 10:20

Stiv Džobs – kako da dobijete ono što želite?

Kada čujete Stiv Džobs, verovatno kao i većina, pomišljate na Apple, Pixar, novac, karijeru, uspeh..

Znate li da je Džobs sve to postigao, a da nije uvek radio po pravilima?

Naime, poput većine preduzetnika i on je morao da savlada brojne prepreke kako bi svoje kompanije pretvorio u uspešne. Posedovao je veštine uveravanja i nagovaranja drugih ljudi, ali je znao kada i kako da primeni tehnike manipulacije.

Prema Business Insideru, ovo su neke od njih.

Padaju li ljudi na snažno izražena osećanja?

Poznato je da je Džobs bio umetnik prezentovanja, a prema rečima trubača Vinton Marsalisa, dva sata ga je kao opsednut nagovarao da pruži podršku iTunes-u. Potpuno isti pristup koristio je i kada je radio na novim reklamama za Apple.

Brutalno iskreni

Njegovi saradnici ističu da je bio sklon da saradnicima “saspe” sve što misli u lice. Brutalna iskrenost bila je način na koji je on radio i moto kojim se tokom poslovanja vodio.

Ukoliko naporno radite, ljudi će vas poštovati

U biografiji koju potpisuje Volter Isakson, opisan je Džobsov povratak u Apple krajem 90-ih, kada je radio od sedam ujutru do devet uveče, svakog dana, jer je uporedo vodio i Pixar. Insistirao je da se u obe kompanije pokaže kao vođa, kako bi mogao da traži više od zaposlenih.

Upotrebite šarm, razoružajte saradnike

Ljudi reaguju na pozitivne komentare. Ukoliko ih redovno dajete, nakon nekog perioda počeće da im nedostaje. Džobs je bio sposoban da “obrlati” i one najiskusnije sa kojima se nije slagao.

Manipulacija uspomenama

Svaki čovek greši, pa tako i Stiv Džobs. Iako nije uvek bio u pravu, majstorski je druge uveravao da jeste. Uvek se čvrsto držao jedne pozicije. Kada bi se pokazalo da je tuđa bolja, preuzeo bi je kao svoju, pre nego što biste shvatili šta se dogodilo.

Odluke se donose brzo i konačno

Tokom izrada Apple-ovih proizvoda, mesecima se radilo na istraživanju tržišta i na donošenju ključnih odluka. Ovaj način rada brzo je dosadio Džobsu, pa se oslonio na svoj instinkt.

Problemi se odmah rešavaju

Džobs nije dozvolio Dizniju, jednoj od najvećih kompanija u industriji zabave na svetu, mešanje u izradu filma Toy Story, prvog dugometražnog izdanja urađenog 3D animacijom. Da li je to razlog megauspeha koji je film postigao?

S druge strane, poslušao je Rona Džonsona kad mu je ovaj rekao da Apple-ove radnje treba preurediti tako da su usmerene na ono što bi ljudi mogli raditi s njihovim proizvodima. Radnje su zbog toga otvorile vrata tri, četiri meseca kasnije, ali su danas među najuspešnijima na svetu.

Poznato je i da nije voleo kompleksne probleme, a pogotovo pritisak i prisiljavanje na ustupke. Takve situacije i ljude koji su ga u iste stavljali, jednostavno je ignorisao.

Gvožđe se kuje dok je vruće

Čim je Toy Story postao međunarodno uspešan film, Jobs je odlučio da kompaniju Pixar izvede na berzu. On je istrajao u svojoj nameri iako se su mnogi protivili – investiocioni bankari i direktror Pixar-a, koji je težio saradnji s Diznijem.

Plan je uspeo. Javna ponuda deonica održana je nedelju dana nakon premijere filma Toy Story i zasenila IPO Netscape. U Disney-u su se odjednom našli u situaciji da im je Pixar potreban, pa su ga i skupo platili – 7,4 milijarde dolara i na taj način su Džobsa pretvorili u jednog od svojih najvećih deoničara.

Iskoristite situaciju

Povratak Džobsa u Apple bila je velika vest. Odmah po povratku, sazvao je upavni odbor i tražio promenu cena deonica, kako bi ih učinio vrednijim. Na taj način, legalan ali ne baš etički, zadržao je ključne ljude.

Dobio je šta je hteo, ali nije stao na tome već je narednog dana zatražio ostavke svih članova odbora. I to mu je pošlo za rukom pa je dobio priliku da sam postavi članove novog odbora i da deluje nezavisno od istog.

Nista manje od savršenstva

Džobs je želeo da napravi najbolji mogući proizvod, gnjavio je sve redom, inženjere, umetnike, marketinške agencije i insistirao je na najboljem.

Svaka njegova pojedinačna odluka možda je bila sitničava, ali one su se gomilale sve dok Apple nije izrastao u dominantnog diva kakav je danas.

Povezane objave

17/09/2018, 10:20

Komentari:

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*