Na BU 390 predmeta polaže manje od 30 odsto studenata

17/04/2014 18:03

Na BU 390 predmeta polaže manje od 30 odsto studenata

Problem uskog grla, prolaznost manja od 30 odsto, postoji na 390 predmeta od 8.900 koje studenti slušaju na 31 fakultetu Beogradskog univerziteta, rečeno je danas na sednici Senata BU.

U školskoj 2012/2013 problem je postojao na 390 predmeta, rekla je prorektorka za nastavu Nada Kovačević i dodala da je u Evropi, a i u Srbiji, problem i ako ispit položi i više od 90 odsto studenata izašlih na ispit.

Na 31 fakultetu BU, na osnovnim studijama ima 8.900 predmeta, a ako se uzmu u obzir samo oni koje sluša deset ili više studenata postoji ih oko 6.500, rekla je Kovačević.

”Tako da je problem uočen u 4,5 odnosno šest odsto svih slučajeva”, rekla je ona i dodala da to nije tako strašan procenat kada je reč o tolikom obimu nastave.

”Da li je problem u obimu gradiva, da li treba podeliti predmet, napraviti drugačiji raspored predispitnih obaveza ili je problem u nastavniku, sve to treba analizirati?” upitala je Kovačević.

Prema njenim rečima, na osnovu podataka o problematičnim ispitima, koji su bili slični i u prethodnoj školskoj godini, ne može se reći da je situacija strašna.

Na sednici je ocenjeno da najviše takvih problema odnosno “uskih grla” – 197 – postoji na društveno-humanističkim fakultetima.

Studenti takođe više puta moraju da izlaze na ispite na veterini, šumarstvu, biologiji, poljoprivredi, građevini, rečeno je na sednici i navedeno da na medicinskom fakultetu takav problem više ne postoji, a da je na farmaciji još jedan predmet ostao problematičan.

Na sednici je rečeno i da bi budžetska kvota mogla biti smanjena za oko 100 studenata, te da će objedinjeni konkurs za upis studenata u narednu u školsku godinu biti objavljen do 1. maja, rečeno je na sednici. Upisne aktivnosti treba da budu završene do 17. jula. Na osnovnim akademskim studijama na nivou UB upisna kvota je oko 15.000 brucoša.

Izvor: Blic

17/04/2014 18:03

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments