Kako biti u punoj formi na ispitu

16/10/2014, 16:05

Kako biti u punoj formi na ispitu

Kako se dani ispita približavaju, studentima konstantno raste tenzija, i ovde možete otkriti nekoliko dobrih saveta kako da se pripremite i šta će vam pomoći da se koncentrišete, a i šta vam može doneti najviše štete pred ispit.

1. 7 sati sna

Ako noć pre polaganja ispita provedete budni, primetiće se. Potrebno je da studenti sebi obezbede 7 sati sna. Ljudi koji nedovljno spavaju, deluju kao da su u pijanom stanju i razdražljivo, nedostatak sna takođe loše utiče na njihovo razmišljanje rasuđivanje pa i koncentraciju.

2. Što je naučeno, naučeno je

Jedna od najgorih navika studenata je da većina njih uči dan pred ispit. Studenti uče kampanjski, i zbog takvog načina učenja “kampanjci” su u velikom zaostatku sa gradivom. Poslednjeg dana oni će se potruditi da nauče sve, ali na taj način stečeno znanje je veoma nekvalitetno.

3. Neka vam odmor bude motivacija

Nije svaki predmet interesantan za učenje i motivacija vremenom nestane. Način da se to promeni ili izbegne je sledeći: Pred junski ispitni rok studenti više razmišljaju o odmoru i relaksaciji nego o samim ispitima. Naš savet je da učenje posmatrate kao put ka onome što želite, nakon ispita biće vremena da se posvetite svojim drugim ciljevima. Takođe učenje treba da se posmatra i kao put ka ostvarenju vrednosti jer ono daje rezultate koji su bitni za svakog od nas.

4. Tehnike učenja

Tehnika pamćenja koja ima odlične efekte sastoji se iz 3 dela: Učenje kostura, ili osnove tj. šta predmet predstavlja i kakva je njegova struktura, zatim sledi proučavanje “mišića” dodatnih informacija koje se slažu sa uočenom suštinom i na kraju primećivanje što više detalja.

5. Lagana hrana

Pred ispit ne treba jesti belančevine jer smanjuju pritisak i dovode do pospanosti, kao ni ugljene hidrate koji se veoma brzo potroše. Najbolji izbor je lagan hrana, voće i povrće koje postepeno oslobađa šećer, tj glukozu koja je neophodna za rad mozga.

16/10/2014, 16:05