Kako biti aktivan slušalac

11/09/2014 15:11

Kako biti aktivan slušalac

Verovatno ste do sada čuli za izreku da čuti nije isto što i slušati. Kada razgovaramo sa nekim ponekad se desi da nam misli odlutaju, i iako smo čuli šta je sagovornik rekao, nismo ga slušali. Slušanje zahteva da budemo skoncentrisani, a ako umete da slušate, ljudi će vas poštovati, bilo da su to prijatelji sa kojima ćaskate na ulici, ili profesori koji drže predavanje. Na primer, ukoliko aktivno slušate predavanje, ne samo da ćete ostaviti odličan utisak na profesora, nego ćete i naučiti mnogo.

Aktivno slušanje je veština koju nemaju svi. Neki ljudi se rode sa njom, a drugi je steknu. Dajemo vam par saveta kako da budete aktivan slušalac.

1. Održavajte kontakt očima

Kada gledate sagovornika u oči, morate da obraćate pažnju na ono što priča. Tu nema šta da vam odvuče pažnju, a i znak je kulture i dobrog vaspitanja.

2. Nemojte prekidati

Sačekajte svoj red da kažete nešto; ne treba se ubacivati nekome u reč, već sačekajte da završi i da shvatite šta je hteo da kaže, a zatim odgovorite.

3. Zauzmite miran stav

Ukoliko se stalno vrpoljite u stolici ili klackate sa noge na nogu, vaš sagovornik će steći utisak da vam je dosadno i da ne želite da učestvujete u razgovoru.

4. Klimajte glavom

Ako klimnete glavom u znak potvrde, vaš sagovornik će znati da ga slušate i da ste shvatili šta je hteo da kaže.

5. Obratite pažnju na neverbalnu komunikaciju

Ponekad samo slušanje nije dovoljno da bismo shvatili poruku koju sagovornik želi da prenese. Obratite pažnju na govor tela, izraze lica i gestikulacije da biste shvatili suštinu.

6. Ponovite uputstva i proverite ono što niste sigurni

Kada vaš sagovornik završi da davanjem nekog uputstva, ponovite ih da biste potvrdili da ste razumeli. Takođe, tada je vreme i da pitate ukoliko vam nešto nije jasno.

Ukoliko se ne slažete sa sagovornikom, iskažite to suptilno i kontrolišite svoje emocije da ne biste ušli u konflikt.

11/09/2014 15:11

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments